فناوری اطلاعات

وبلاگ شخصی محمدحسین وحیدی راد

نصب وردپرس روی هاست سی پنل - سی پنل یا CPanel چیست؟

نصب وردپرس روی هاست CPanel

خب در قدم اول برای شما توضیحاتی در خصوص نصب وردپرس روی سی پنل قرار می‌دهیم. همچنین شما را با سی پنل آشنا می‌کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید با این پنل مدیریتی آشنا شوید با ما در این مقاله همراه باشید.

سی پنل یا CPanel چیست؟

سی پنل مانند دایرکت ادمین یک پنل مدیریت هاستینگ می‌باشد. سی پنل با توجه به امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد نسبت به دایرکت ادمین از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشد و اکثراً روی هاستینگ‌های خارج از کشور نصب می‌شود. اما متأسفانه به دلیل تحریم امکان نصب سی پنل روی هاستینگ‌های ایران وجود ندارد.

سی پنل چیست

وارد شدن به سی پنل

برای نصب سی پنل شما باید ابتدا به آدرس ورود سی پنل بروید. (به‌عنوان‌مثال:mysite.com:2082). توجه کنید که شما باید این آدرس را از شرکتی که‌ هاست خود را از آن خریداری نموده‌اید دریافت کنید.

صفحه ورود به سی پنل
صفحه ورود به سی پنل

بعد از وارد شدن به سی پنل، باید مطابق شکل بالا رمز عبور و نام کاربری خود را در آنجا وارد کنید. به‌این‌ترتیب است که می‌توانید وارد Cpanel سایت خود شوید. در ادامه بعد از ورود به سی پنل می‌توانید وردپرس را روی سایتتان آپلود کنید.

ناشناس

میزبانی وب سی پنل (هاست سی پنل – cPanel) با سیستم عامل و سرور‌های لینوکسی همراه می‌باشد. هاست سی پنل وردپرس ، از محبوب‌ترین سرور‌های لینوکسی می‌باشد که در این آموزش با کلیه قسمت‌‌های نرم افزار این کنترل پنل آشنا خواهیم شد. قبل از شروع آموزش کار با سی پنل به توضیحات مختصری از این که هاست سی پنل – cPanel چیست؟، سرور (Server) چیست؟، کلاینت (Client) چیست؟، وب سرور (Web Server) چیست؟ بیان می‌شود. چرا که هر شخصی که می‌خواهد سایتی برای کسب کار خود داشته باشد باید در مورد این موارد اطلاعاتی داشته باشد.

 

منبع: تخصصم اینه

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات است
Designed By Erfan Powered by Bayan