فناوری اطلاعات

وبلاگ شخصی محمدحسین وحیدی راد

آموزش ثبت دامنه - آموزش ثبت دامنه ir.

برای اینکه دامنه ir. را ثبت کنید باید در وب‌سایت nic.ir یا ایرنیک وارد شوید و فرایند ثبت‌نام خود را انجام دهید. وب‌سایت ایرنیک مرجع اصلی ثبت دامنه‌های ir. است. کار با این وب‌سایت مقداری سخت است و سرعت کمی دارد ولی به‌هرحال می‌شود با آن کار کرد و همیشه در دسترس است.

برای دامنه‌های خارجی مرجع خاصی مدنظر نیست و شما نیازی ندارید که در یک وب‌سایت خاص اول ثبت‌نام کنید، احراز هویت کنید و بعد دامنه خود را ثبت کنید. اما برای ثبت دامنه ir. شما باید حتماً یک حساب کاربری برای خود در وب‌سایت ایرنیک بسازید.

ساخت حساب کاربری در سایت ایرنیک
ساخت حساب کاربری در سایت ایرنیک

زمانی که وارد سایت شدید از بخش “ساختن شناسه کاربری” باید فرایند ثبت‌نام را انجام دهید. در اینجا مانند اکثر وب‌سایت‌های ایرانی نیاز است که فرم را تکمیل کنید، شناسه دریافت کنید و ممکن است که برای ثبت اولین دامنه خود نیاز باشد که اسکن کارت ملی بفرستید ولی پس‌ازاینکه این مراحل را طی کردید و مشخصات خود را وارد کردید به شما یک شناسه ایرنیک داده می‌شود.

پر کردن فرم برای ساخت حساب کاربری در سایت ایرنیک
پر کردن فرم برای ساخت حساب کاربری در سایت ایرنیک

از شناسه ایرنیک خود می‌توانید جهت ثبت دامنه در سایت ایرنیک و سایت‌های دیگر استفاده کنید. فرایند ثبت‌نام کاملاً فارسی است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه خیلی راحت آن را انجام دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات است
Designed By Erfan Powered by Bayan