فناوری اطلاعات

وبلاگ شخصی محمدحسین وحیدی راد

آموزش ثبت دامنه - شروع فرایند ثبت دامنه ir.

برای اینکه این کار را انجام دهید باید در گوگل عبارت “ثبت دامنه” را جستجو کنید تا لیستی از وب‌سایت‌هایی که این کار را انجام می‌دهدند ببینید. تمامی وب‌سایت‌هایی که ثبت دامنه‌های دیگر را پوشش می‌دهدند ثبت دامنه ir. را هم انجام می‌دهدند. این نکته را حتماً در نظر داشته باشید که اینکه کدام‌یک از این وب‌سایت‌ها را انتخاب می‌کنید تفاوتی ندارد ولی حتماً توجه کنید که یک شرکت بسیار معتبر باشد و حداقل چندین سال سابقه داشته باشد.

معمولاً سایت‌هایی که جز موارد اول گوگل هستند سایت‌های معتبری می‌باشند. در اینجا کافی است که شما در فیلد جستجوی دامنه، دامنه موردنظر خود را جستجو کنید. سپس بررسی برای این دامنه انجام می‌شود و نتیجه برای شما نمایش داده می‌شود. به‌عنوان‌مثال ما در اینجا hoseinirad.ir را در اینجا ما جستجو کرده‌ایم و برای ما در نتایج نشان می‌دهد که com. ثبت‌شده، پس ما ir. را وارد می‌کنیم.

جستجو برای پیدا کردن دامنه
جستجو برای پیدا کردن دامنه

فراموش نکنید که شما تنها می‌توانید دامنه‌ای که آزاد است را ثبت کنید و دامنه‌ای قبلاً ثبت‌شده را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید دوباره انتخاب کنید. خب برای اینکه دامنه را در اینجا ثبت کنید باید روی دکمه سفارش کنید و در صفحه بعد روی ادامه کلیک کنید. (معمولاً هزینه ثبت دامنه ir. سالانه 5 هزار تومان است.) سپس ادامه فرایند را طی کنید. در مرحله مشخصات دامین شما باید شناسه ایرنیک که قبلاً آن را دریافت کرده‌اید را وارد کنید.

تکمیل فرایند خرید دامنه
تکمیل فرایند خرید دامنه

به همین راحتی با واردکردن شناسه این دامنه در پنل ایرنیک شما ثبت خواهد شد. در نظر داشته باشید که اگر همین دامنه را بخواهید در ایرنیک ثبت کنید با چند برابر همین مبلغ را هزینه کنید. بعد از طی این فرایندها دامین شما بعد از نهایتاً 24 ساعت ثبت می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات است
Designed By Erfan Powered by Bayan