فناوری اطلاعات

وبلاگ شخصی محمدحسین وحیدی راد

چگونه سایت بسازیم؟ - سایت استاتیک بسازیم یا داینامیک

حالا باید ببینیم کدام نوع وب‌سایت برای شما مناسب است.

امنیت

سایت‌های استاتیک (ایستا) نسبت به سایت‌های داینامیک (پویا) امنیت بالاتری دارند، البته اگر در برنامه‌نویسی سایت‌های داینامیک (پویا) از شیوه‌های درست استفاده شود، می‌توان امنیت سایت را بالا برد.

ایجاد تغییرات در محتوا

 اما با توجه به اینکه سایت‌های داینامیک (پویا) دارای پنل مدیریت یا نرم‌افزارهای مدیریت محتوا مثل وردپرس هستند، بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی می‌­توان هر نوع تغییری در آن اعمال کرد و با توجه به اینکه نیازی به مراجعه کردن به طراح وب نیست بخشی از هزینه‌های به‌روزرسانی و اعمال تغییرات از بین می‌­رود.

اگر وب‌سایت شما دارای بخش اخبار است به‌صورت کلی باید قید سایت‌های ایستا را بزنید. چون در سایت‌های استاتیک نمی‌توانید هیچ تغییری به‌صورت روزانه ایجاد کنید یا اخبار جدیدی روی سایت خود منتشر کنید.

اگر سایت شما نیاز به اعمال تغییرات زیادی داشته باشد، سایتتان را باید از نوع داینامیک یا پویا انتخاب کنید تا نیازی به پرداخت هزینه به طراح وب نداشته باشید و خود بتوانید این تغییرات را به‌راحتی اعمال کنید. ولی اگر سایت کوچکی راه‌اندازی می‌کنید که نیاز به اعمال تغییرات ندارد و فقط یک محتوای ثابت خواهید داشت، سایت از نوع استاتیک یا ایستا برای شما گزینه‌ی بهتری خواهد بود.

با این توضیحات اگر می‌خواهید وب‌سایتی داینامیک داشته باشید، بهتر است با بخش مدیریت محتوا نیز آشنا شوید. در ادامه به معرفی سیستم‌های مدیریت محتوا خواهیم پرداخت و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین آن را انتخاب کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات است
Designed By Erfan Powered by Bayan