فناوری اطلاعات

وبلاگ شخصی محمدحسین وحیدی راد

چگونه سایت بسازیم؟ - سایت استاتیک یا داینامیک

قبل از خرید هاست و دامنه و …. نیاز دارید که با انواع سایت‌ها آشنایی پیدا کنید و هریک از ویژگی‌های آن­‌ها را بهتر بشناسید تا بتوانید با توجه به نیازتان یک انتخاب درست داشته باشید، پس با ما همراه باشید تا با انواع آن‌­ها آشنا شوید.

سایت‌های استاتیک (ایستا)

سایت استاتیک یا پویا وب‌سایتی است شامل فایل‌هایی کاملا ثابت و غیرقابل تغییر که شما برای تغییر محتوای سایت خود نیاز به تغییر کدهای این فایل‌ها دارید. پس هیچ پنل مدیریتی برای تغییر محتوای سایت خود ندارید. این سایت‌ها بیشتر برای افرادی مناسب است که در سال شاید یک یا دو بار بخواهند تغییری در سایتشان ایجاد نمایند.

هزینه داشتن این سایت خیلی کم است ولی امکانات خیلی محدودی هم دارد. سایت استاتیک همان چیزی است که مشاهده می‌کنید و در پشت پرده خبری نیست. سرعت لود خیلی بالایی دارد.

سایت داینامیک (پویا)

در این مدل سایت، شما با یک زبان برنامه‌نویسی خاص سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید. پس یک پنل مدیریت برای تغییر محتوای سایت خود دارید و خیلی راحت می‌توانید محتوای سایت خود را از طریق پنل مدیریت سایت‌تان تغییر دهید. 

در تصویر زیر تفاوت کامل سایت‌های داینامیک و استاتیک را مشاهده خواهید کرد:

چگونه سایت بسازیم؟ - سایت استاتیک یا داینامیک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات است
Designed By Erfan Powered by Bayan