فناوری اطلاعات

وبلاگ شخصی محمدحسین وحیدی راد

چگونه سایت بسازیم؟ - هاست چیست

بخش‌ هاست را می‌توانیم دقیقاً به یک فضای مغازه تشبیه کنیم. فضای مغازه شامل فضا برای تمامی اجناس و خدماتی است که شما به مشتری مغازه نمایش می‌دهید. هاست هم دقیقاً شامل محتوایی است که می‌توانید، به بازدیدکنندگان سایت نمایش دهید. این محتوا می‌تواند شامل متنی که همین‌الان در حال مطالعه آن هستید باشد، فرم یا تصویری که ابتدای همین مطلب دیدید و یا فیلمی که در سایت ما مشاهده خواهید کرد.

این اطلاعات روی هارد یک کامپیوتر قوی که همیشه به اینترنت متصل و همیشه روشن است، قرار دارند و ما با استفاده از دامنه می‌توانیم به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم.

نحوه کارکرد هاست اشتراکی

حالا باید دامین خود را روی یک هاست یا همان میزبان وب قرار دهید. هاست فضایی مشخص بر روی شبکه اینترنت هست که تمامی داده‌های سایت شما بر روی این فضا قرار می‌­گیرد. البته همین هاست‌ها نیز به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست محلی (لوکال هاست)، هاست پرسرعت، هاست مجازی، هاست رایگان، هاست ابری، هاست نامحدود و هاست خوشه‌ای.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات است
Designed By Erfan Powered by Bayan